12.05. – 26.11.2017., Venecija, Artiglierie, Arsenale
Umjetnici: Tina Gverović i Marko Tadić
Tina Gverović radi u mediju instalacije, crteža, slike, zvuka, teksta i videa, a njezin rad često uključuje dezorijentirajuće instalacije i pitanja vezana uz prostor, teritorij i identitet te način na koji su ti koncepti vezani za imaginarno. U svojoj instalaciji „Fantomska trgovina: More Ljudi”, sastavljenoj od slika i predmeta, Gverović propituje procese prikupljanja, usmjeravajući pozornost na povijest i materijalnost, tijela u tranzitu kao pokretne mase ili geopolitičke subjekte. Njezine su slike fluidne i krhke predodžbe koje levitiraju između različitih stanja.
Nakon što je diplomirala na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti, Tina Gverović završila je i poslijediplomski studij na Akademiji Jan van Eyck u Maastrichtu te doktorski studij na londonskom Sveučilištu Middlesex. Impozantan popis grupnih i samostalnih izložbi na kojima su predstavljani njezini radovi uključuje izlaganja na bijenalnoj izložbi Suzhou Documents u Kini (Suzhou, 2016.), u galeriji Raum mit Licht (Beč, 2015.), u londonskom Tate Britain (2015.) i Tate Modern (2014.), SE8 galeriji (London, 2013.), beogradskom Muzeju savremene umjetnosti (2014.) i Bijenalu u Bussanu u Južnoj Koreji (2012.). Boravila je na brojnim rezidencijalnim programima i višestruka je dobitnica nacionalnih i međunarodnih priznanja.
Marko Tadić radi kolaže, animirane filmove, crteže i instalacije. Pod utjecajem naslijeđa modernizma koje koristi kao fragmente vizualne naracije kroz elemente umjetnosti, arhitekture i povijesti umjetnosti, gradi neobičnu atmosferu zaborava. Tadićev rad „Događaji koje treba zaboraviti” instalacija je koja se koristi dijaprojekcijama, filmom i crtežima, povezanima sustavom konstruktivnih elemenata. Dugoročno fasciniran naslijeđem modernizma, Tadić svoj rad gradi na nizu projiciranih slika, vintage imaginarija, a pronađeni slajdovi kao „ready-made” slike ili „found footage/found images” predstavljaju prizore koji umjetničkom intervencijom postaju priča na razmeđi dokumenta i fikcije.
Marko Tadić studirao je slikarstvo na Accademia di Belle Arti u Firenci. Dobitnik je brojnih umjetničkih nagrada (2015. nagrada Vladimir Nazor za najbolju izložbu, 2012. nagrada za najbolji dizajn na festivalu hrvatske animacije FHAF, 2010. treća nagrada na izložbi T-HT u MSU u Zagrebu i 2008. godine. nagrada Radoslav Putar za najboljeg mladog suvremenog umjetnika). Sudjelovao je u mnogim rezidencijalnim programima u Helsinkiju, New Yorku, Los Angelesu, Frankfurtu i Beču. Radi na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Njegovi su filmovi prikazani na mnogim međunarodnim festivalima animacijskih filmova i na eksperimentalnim filmskim festivalima. Njegovi radovi bili su izloženi na mnogim samostalnim i grupnim izložbama širom svijeta.
Tina Gverović radi u mediju instalacije, crteža, slike, zvuka, teksta i videa, a njezin rad često uključuje dezorijentirajuće instalacije i pitanja vezana uz prostor, teritorij i identitet te način na koji su ti koncepti vezani za imaginarno. U svojoj instalaciji „Fantomska trgovina: More Ljudi”, sastavljenoj od slika i predmeta, Gverović propituje procese prikupljanja, usmjeravajući pozornost na povijest i materijalnost, tijela u tranzitu kao pokretne mase ili geopolitičke subjekte. Njezine su slike fluidne i krhke predodžbe koje levitiraju između različitih stanja.
Nakon što je diplomirala na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti, Tina Gverović završila je i poslijediplomski studij na Akademiji Jan van Eyck u Maastrichtu te doktorski studij na londonskom Sveučilištu Middlesex. Impozantan popis grupnih i samostalnih izložbi na kojima su predstavljani njezini radovi uključuje izlaganja na bijenalnoj izložbi Suzhou Documents u Kini (Suzhou, 2016.), u galeriji Raum mit Licht (Beč, 2015.), u londonskom Tate Britain (2015.) i Tate Modern (2014.), SE8 galeriji (London, 2013.), beogradskom Muzeju savremene umjetnosti (2014.) i Bijenalu u Bussanu u Južnoj Koreji (2012.). Boravila je na brojnim rezidencijalnim programima i višestruka je dobitnica nacionalnih i međunarodnih priznanja.
Marko Tadić radi kolaže, animirane filmove, crteže i instalacije. Pod utjecajem naslijeđa modernizma koje koristi kao fragmente vizualne naracije kroz elemente umjetnosti, arhitekture i povijesti umjetnosti, gradi neobičnu atmosferu zaborava. Tadićev rad „Događaji koje treba zaboraviti” instalacija je koja se koristi dijaprojekcijama, filmom i crtežima, povezanima sustavom konstruktivnih elemenata. Dugoročno fasciniran naslijeđem modernizma, Tadić svoj rad gradi na nizu projiciranih slika, vintage imaginarija, a pronađeni slajdovi kao „ready-made” slike ili „found footage/found images” predstavljaju prizore koji umjetničkom intervencijom postaju priča na razmeđi dokumenta i fikcije.
Marko Tadić studirao je slikarstvo na Accademia di Belle Arti u Firenci. Dobitnik je brojnih umjetničkih nagrada (2015. nagrada Vladimir Nazor za najbolju izložbu, 2012. nagrada za najbolji dizajn na festivalu hrvatske animacije FHAF, 2010. treća nagrada na izložbi T-HT u MSU u Zagrebu i 2008. godine. nagrada Radoslav Putar za najboljeg mladog suvremenog umjetnika). Sudjelovao je u mnogim rezidencijalnim programima u Helsinkiju, New Yorku, Los Angelesu, Frankfurtu i Beču. Radi na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Njegovi su filmovi prikazani na mnogim međunarodnim festivalima animacijskih filmova i na eksperimentalnim filmskim festivalima. Njegovi radovi bili su izloženi na mnogim samostalnim i grupnim izložbama širom svijeta.
Kustosica: Branka Benčić
Projekt: „Horizont očekivanja” – dvije suvremene hrvatske umjetničke pozicije
Projekt čine dvije kompleksne instalacije u kojima se umjetnici Tina Gverović i Marko Tadić bave temama neizvjesnosti, tenzija ili urušavanja. Riječ je o odvojenim radovima dvoje umjetnika, dvjema složenim instalacijama posebno zamišljenih za izlaganje na Bijenalu i nazvanih „Fantomska trgovina: More Ljudi” (Gverović) te „Događaji koje treba zaboraviti” (Tadić), a koje zajedno čine jednu “mini izložbu” zajednički nazvanu „Horizont očekivanja”, kontekstualiziranu u glavnu temu Bijenala kao neka vrsta refleksije ili autorefleksije o procesu umjetničkog rada.
Organizacija izložbe na prostoru paviljona površine 94 četvorna metra povjerena je Modernoj galeriji u Zagrebu, a prati ju publikacija na engleskom jeziku s tekstovima Branke Benčić, njemačkog kritičara Clemensa Krummela te talijanskog kustosa Marca Scotinija, u grafičkom oblikovanju Andra Giunia.
Branka Benčić je povjesničarka umjetnosti sa središnjim interesom za suvremenu umjetnost, film i video, istraživačke projekte, povijest izložbi i kustoske prakse. Surađuje s muzejima, galerijama, festivalima i umjetničkim institucijama u Hrvatskoj i inozemstvu. Kustosica je hrvatskog paviljona na 57. bijenalu u Veneciji (2017.) te savjetnica hrvatskog paviljona na 16. bijenalu arhitekture u Veneciji (2018.). Djeluje kao umjetnička direktorica Apoteke – prostora za suvremenu umjetnost, voditeljica je i kustosica projekata Cinemaniac/Misliti film pri Pulskom filmskom festivalu (od 2002.). Godine 2019. – 2020. angažirana je kao direktorica programa na Međunarodnom filmskom festivalu u Oberhausenu. Kustosica je programa Kino umjetnika Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, a kreira i godišnji program Gradske galerije Osijek. Kao kustosica realizirala je velik broj skupnih u Hrvatskoj i inozemstvu, od Zagrebačkog salona (2019.) i porečkog Annala (2014., 2015., 2016.), preko „Loose ends“ (Milano, 2019.), „PROJEKCIJE: Antun Motika i nasljeđe eksperimenta“ (MMSU Rijeka 2017., galerija ŠKUC Ljubljana 2018.), do „REZ/CUT kolaž u suvremenoj umjetnosti“ (MSU Zagreb, 2018.). Radila je i mnoge samostalne izložbe umjetnika: Damira Očka, Vlatke Horvat, Tine Gverović, Jelene Jureše, Igora Eškinje, Marka Tadića, Gorana Trbuljaka… Sudjelovala je na simpozijima i festivalima u muzejima i kulturnim ustanovama (KASK Ghent, TATE Modern, KM Kunstlerhaus Halle fur Kunst und Medien Graz, Goethe Institute Paris…) te je autorica više od 500 stručnih tekstova objavljenih u katalozima i monografijama umjetnika. Bila je članica međunarodnih žirija festivala i umjetničkih događanja: International Short film festival Oberhausen, Furla Prize, Milano, EMAF European media art festival, Nagrada Radoslav Putar, Festival 25 FPS Zagreb, Animafest, KulturKontakt. Ravnateljica je Muzeja moderne i suvremene umjetnosti Rijeka.
Projekt: „Horizont očekivanja” – dvije suvremene hrvatske umjetničke pozicije
Projekt čine dvije kompleksne instalacije u kojima se umjetnici Tina Gverović i Marko Tadić bave temama neizvjesnosti, tenzija ili urušavanja. Riječ je o odvojenim radovima dvoje umjetnika, dvjema složenim instalacijama posebno zamišljenih za izlaganje na Bijenalu i nazvanih „Fantomska trgovina: More Ljudi” (Gverović) te „Događaji koje treba zaboraviti” (Tadić), a koje zajedno čine jednu “mini izložbu” zajednički nazvanu „Horizont očekivanja”, kontekstualiziranu u glavnu temu Bijenala kao neka vrsta refleksije ili autorefleksije o procesu umjetničkog rada.
Organizacija izložbe na prostoru paviljona površine 94 četvorna metra povjerena je Modernoj galeriji u Zagrebu, a prati ju publikacija na engleskom jeziku s tekstovima Branke Benčić, njemačkog kritičara Clemensa Krummela te talijanskog kustosa Marca Scotinija, u grafičkom oblikovanju Andra Giunia.
Branka Benčić je povjesničarka umjetnosti sa središnjim interesom za suvremenu umjetnost, film i video, istraživačke projekte, povijest izložbi i kustoske prakse. Surađuje s muzejima, galerijama, festivalima i umjetničkim institucijama u Hrvatskoj i inozemstvu. Kustosica je hrvatskog paviljona na 57. bijenalu u Veneciji (2017.) te savjetnica hrvatskog paviljona na 16. bijenalu arhitekture u Veneciji (2018.). Djeluje kao umjetnička direktorica Apoteke – prostora za suvremenu umjetnost, voditeljica je i kustosica projekata Cinemaniac/Misliti film pri Pulskom filmskom festivalu (od 2002.). Godine 2019. – 2020. angažirana je kao direktorica programa na Međunarodnom filmskom festivalu u Oberhausenu. Kustosica je programa Kino umjetnika Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, a kreira i godišnji program Gradske galerije Osijek. Kao kustosica realizirala je velik broj skupnih u Hrvatskoj i inozemstvu, od Zagrebačkog salona (2019.) i porečkog Annala (2014., 2015., 2016.), preko „Loose ends“ (Milano, 2019.), „PROJEKCIJE: Antun Motika i nasljeđe eksperimenta“ (MMSU Rijeka 2017., galerija ŠKUC Ljubljana 2018.), do „REZ/CUT kolaž u suvremenoj umjetnosti“ (MSU Zagreb, 2018.). Radila je i mnoge samostalne izložbe umjetnika: Damira Očka, Vlatke Horvat, Tine Gverović, Jelene Jureše, Igora Eškinje, Marka Tadića, Gorana Trbuljaka… Sudjelovala je na simpozijima i festivalima u muzejima i kulturnim ustanovama (KASK Ghent, TATE Modern, KM Kunstlerhaus Halle fur Kunst und Medien Graz, Goethe Institute Paris…) te je autorica više od 500 stručnih tekstova objavljenih u katalozima i monografijama umjetnika. Bila je članica međunarodnih žirija festivala i umjetničkih događanja: International Short film festival Oberhausen, Furla Prize, Milano, EMAF European media art festival, Nagrada Radoslav Putar, Festival 25 FPS Zagreb, Animafest, KulturKontakt. Ravnateljica je Muzeja moderne i suvremene umjetnosti Rijeka.
Iz medija:
min-kulture.gov.hr – Konferencija za medije povodom nastupa Hrvatske na 57. Međunarodnoj izložbi vizualnih umjetnosti na Venecijanskom bijenalu
tportal.hr – Predstavljen projekt ‘Horizont očekivanja’ za 57. Venecijanski bijenale
vizkultura.hr – Horizont očekivanja u Veneciji
culturenet.hr – Hrvatski paviljon na 57. Međunarodnoj izložbi vizualnih umjetnosti
culturenet.hr – Otvoren hrvatski paviljon na 57. Venecijanskom bijenalu
culturenet.hr – ‘Tavola aperta’ na 57. Venecijenskom bijenalu – predstavljanje Tine Gverović i Marka Tadića
culturenet.hr – Horizont očekivanja / Hrvatski paviljon na 57. Venecijanskom bijenalu